sunnuntai 11. marraskuuta 2012

Korukurssin satoa, osa 3

Eräänä kurssikertana minulla oli oma malli mukana. Siinä oli siemenhelmistä tehdyt korvikset, parittomalla peyotepistoilla. En ollut näitä töitä tehnyt aiemmin ja ajattelin, että saisin ohjaajalta opastusta. Olen tähän asti pärjännyt ilman isompia opastuksia, mutta nyt olisin tarvinnut opettajaa. Koko ajan kuitenkin kaikki muut vinkuivat opettajan opastusta, eikä hän ehtinyt minua juurikaan opettaa. Harjoittelin sitten parillisen peyotepiston tekemistä, joka oli yksinkertaisempi. Se työ on nyt kuitenkin keskeneräisenä hyllyllä, kun ei kiinnostanut jatkaa. Harmitti.

Sensijaan sain kuitenkin samalla kerralla ohjeen tähän kauniiseen rannekorun malliin. Hän sanoi opastavansa minua siinä sitten ensi kerralla. No, tämä oli kuitenkin niin helppo, että olin jo yhden tehnyt kun seuraavalla kerralla menin kurssille. Toisen tein sitten seuraavana kurssikertana. Innostuin niistä niin, että tein pari lisää. Tuo viimeinen on vielä lukkoa vailla toisesta päästä, kun jahkailen, että pitäisköhän sitä hiukan purkaa, jos vaikka pistäisin sen myyntiin. Nuo on omalla ranteeni mitalla tehty ja mullahan on aika paksu ranne. Että ohuemmasta kätösestä ne kyllä putoaa. Näitä vois kyllä tehdä enempikin.






Tuon ekan otinkin jo omaan käyttööni. Toisesta, tuo missä punainen on keskellä, tuli kaunein ja alimmainen on vielä lukkoa vaille kesken. Kaikki nuo kimaltelee kivasti valossa.

PS. kuvia klikkaamalla saat ne suuremmiksi

2 kommenttia:

  1. WAU, tosi hienoja käsikoruja! Varsinkin tuo ensimmäinen on minun makuun. Onko tuollaisen tekemisessä iso homma? Tehdäänkö se vaijeriin vai mihin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noi korut on luonnossa vielä hienompia, kuvissa ei tuo kimaltelu kovin hyvin näy. Tuossa ekassa on keskellä lilansävyisiä särmikkäitä rondelleja. Ei ehkä kaunein mun makuun, mutta ensin tehtynä otin sen heti käyttöön. Itse pidän eniten tuosta toisesta, eli se missä on punaiset helmet keskellä.

      Ei oo paha tehdä, tehdään siemenhelmitekniikalla, eli nylonlankaan pujottamalla.

      Poista